Nová štúdia vedcov z Cornell University v USA potvrdzuje doterajšie dôkazy, že počet reklám na alkohol, ktorým sú ľudia vystavení, má vplyv na to, koľko alkoholu následne skonzumujú.
Vedecká práca Jeffa Niederdeppeho a jeho kolegov zahŕňala komerčné údaje z viac ako 200 samostatných mediálnych trhov. V rokoch 2010 – 2013 pozorovali, v akom čase a na ktorých sieťach sa objavili reklamy na pivo, víno a tvrdý alkohol. Tieto údaje následne spárovali s údajmi o konzumácii alkoholu a o návykoch sledovania televízie, ktoré uviedlo takmer 55 000 dospelých v Národnom prieskume spotrebiteľov Simmons.
Kľúčové výsledky štúdie
Vedci zistili, že propagácia alkoholu sa zameriava na zraniteľnejšie skupiny, ako sú napríklad Afroameričania alebo ženy, ktoré majú vo všeobecnosti tendenciu piť menej alkoholu ako muži.
-
V priemere boli respondenti prieskumu vystavení 576 reklamám na alkohol za rok. Takmer 70% reklám bolo na pivo, nasledoval tvrdý alkohol a víno.
-
Muži boli v porovnaní so ženami vystavení takmer dvojnásobnému počtu reklám na pivo.
- Naopak, ženy boli vystavené reklame na víno vo väčšom množstve ako muži. Reklám na víno však bolo menej ako na pivo.
- Štúdia taktiež zistila, že Afroameričania boli neprimerane často vystavení televíznej reklame na alkohol asi o 150 reklamných spotov ročne viac ako respondenti bielej pleti, pravdepodobne kvôli zameraniu reklamy na nových konzumentov.
- Podľa odhadu odborníkov, ak sú ľudia vystavení dvojnásobnému počtu reklám na alkohol, pravdepodobnosť, že si v najbližšom mesiaci dajú aspoň jeden alkoholický nápoj, sa zvýši o 11%. Množstvo požitého alkoholu medzi tými, ktorí ho konzumujú, stúpne o 5 %.
Správa je preložená z www.movendi.ngo